piątek, 24 stycznia 2020

Ramka na Walentynki - pomysł na prezent handmade

Ramka ze zdjęciem to zawsze wspaniała pamiątka oraz pomysł na prezent. Dodatkowo daje okazję, żeby w końcu wywołać ulubione zdjęcie, a nie tylko oglądać je na ekranie komputera i wywołanie odkładać na niesprecyzowane "kiedyś". Choć na pierwszy rzut oka to zupełnie niewalentynkowe barwy (gdzie te czerwienie i słodkie serduszka?) swoją ramkę postanowiłam wykonać właśnie z okazji Walentynek, w kolorystyce moich ulubionych turkusów. Podczas gdy do obramowania wykorzystałam techniki kojarzące się raczej z decoupage (reliefy z pasty strukturalnej, postarzanie bitumem), środek ramki to już klasyczny scrapbooking. Takie połączenie technik może dać w rezultacie naprawdę bardzo ciekawy efekt końcowy. Poniżej krótki przewodnik krok po kroku, jak przebiegały kolejne etapy pracy:


Ramka wykonana jest z MDF, dlatego malujemy ją najpierw gessem (zwiększamy przyczepność farby).

 Następnie, przez szablon nakładamy pastę strukturalną i po nałożeniu dokładnie suszymy. Całość pomalowałam farbą kredową Vintage Daily Art w kolorze Aqua, świetnie pasującą do użytego przeze mnie papieru do scrapbookingu, którym obkleiłam środek ramki za pomocą gel medium, również Daily Art (na marginesie, medium żelowe to świetny sposób na przyklejanie różnych rzeczy).


Brzegi i krawędzie lekko przybrudziłam wykończyłam bitumem żelowym Daily Art, a następnie całość zabezpieczyłam lakierem matowym. Małe zbliżenie:


Mam nadzieję, że obdarowanemu spodoba się ta pamiątka :)


pozdrawiam serdecznie


Ze sklepu Stonogi.pl użyłam:

Ramka frezowana z MDF 27x20 dwuczęściowa DekorWood Szablon do decoupage A5 Daily ART - Happy Words  Szablon do decoupage A5 Daily ART - Inspiration Words https://www.stonogi.pl/artykuly-plastyczne/12655-farba-kredowa-vintage-860-aqua-seledynowa-50-ml-daily-art-.html  Pasta strukturalna Daily Art  Bitum żelowy Daily Art   Podkład biały Daily Art 100 ml  Papier do scrapbookingu Love Letters 04 - Mintay by Karola Witczak Papier do scrapbookingu Love Letters 09 - arkusz dodatków - Mintay by Karola Witczak

2 komentarze:

  1. Actually really impressed with your article such great & usefull knowledge you mentioned here.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :)