piątek, 14 sierpnia 2015

Mini pudełko na biżutki - krok po kroku.


W tytule posta napisałam:
...na biżutki - a to tylko propozycja (ale się sprawdza:),
...mini - bo szablon okrągły wzięłam mały, ale może być większy - wedle uznania i potrzeby.

No to zaczynamy, potrzebne materiały, to:

- kartka (najlepiej sztywnego) papieru scrapbookingowego,
- okrągła forma ( np. rolka po taśmie samoprzylepnej),
- rylec (ja dla potrzeb kursu użyłam ołówka, aby widać było miejsca zagięć),
- nożyczki.


1. - i jeszcze wycięta w kształcie koła (o średnicy takiej samej jak okrągły szablon) kartka np. z papieru do ksero, którą składamy dwukrotnie na pół (jak na zdjęciu).


2. Rysujemy szablon koła na papierze odwróconym kolorem do spodu (kolor pudełka jest niewidoczny).


3. Przymierzamy naszą kartkę w kształcie koła i zaznaczamy cztery punkty na narysowanym okręgu.


4. Ponownie rysujemy szablon koła ustawiając go tak, aby stykał się z dwoma sąsiednimi punktami poprzedniego okręgu.


5. I przykładamy szablon koła zaznaczając pozostałe dwa punkty na drugim okręgu.


6. Rysujemy łuki szablonem miedzy zaznaczonymi punktami ( w praktyce nie jest to rysowanie ołówkiem, ale zaznaczanie rylcem, po to by utworzyć wgniecenia wygodne później do formowania pudełka).


7. Wycinamy formę pudełka.


8. I składamy według zaznaczonych linii tworząc pudełko (aby się dobrze trzymało zamknięte, zakładamy boczne wypustki na przemian)



Na koniec można ozdobić pudełeczko według uznania, pocieniować brzegi, dodać ozdobne elementy...


A to porównanie z innym przedmiotem, aby wyraźniej zobaczyć, że moje pudełko jest naprawdę malutkie (wymiary to 5,5 cm x 5,5 cm)


I tak się rozpędziłam, że zrobiłam ich troszkę więcej;)


Wykonując te prace wykorzystałam m. in.:

  Zestaw papierów do scrapbookingu 6x6 [PPSL09]  Tusz kredowy, Chalk Fluid Edger Pad, Dark Bark [891008]
  Bukiecik kwiatków, Riverbank Revels by Helz Cuppleditch Paper Flowers - Brights [HCFW001]  Tasiemka satynowa zielona w drobne białe kropki[009-550], 10mm, 1mb

( kwiaty i wstążkę podałam przykładowe, gdyż w naszym sklepie jest ich ogromny wybór).

Pozdrawiam jeszcze wakacyjnie - Izabella z Krainy Wyobraźni.


12 komentarzy:

  1. super pomysł- wykorzystam kiedyś na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne pudełeczka i świetny kursik:) Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i zachęcam do zrobienia pudełeczka, jak widać nie potrzeba dużo materiałów:) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Śliczne maleństwa :-). Pomysł wart zapamiętania i zrealizowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kurs, bo nie potrzebny żaden wykrojnik, aby zapakować jakieś maleństwo. Super! Wygląda na to, że liczy się zasada, a nie wielkość koła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W istocie tak właśnie jest:) Dziękuję za trafne podsumowanie i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, mam nadzieję, że się przyda i będzie wykorzystywane nie raz:) Pozdrawiam.

      Usuń

Dziękujemy za komentarz :)