poniedziałek, 17 marca 2014

Obrazek vintage - krok po kroku.

.

W ubiegły weekend pogoda nas nie rozpieszczała i nie zachęcała do wiosennych spacerów. Z czystym sumieniem mogłam poświęcić godzinkę na stworzenie romantycznego obrazka, a "po drodze" sfotografować dla Was kolejne etapy jego powstawania :) Chciałabym Wam pokazać kilka prostych zabiegów, które sprawiają, że zwykły obrazek staje się bardziej interesujący.


Wybrałam kwadratową drewnianą ramkę, pomalowałam ją bejcą, a potem biała farbą. *** Tu przyznam się do błędu :) Jeżeli chcecie tak jak ja, zrobić obrazek dość szybko - po pomalowaniu bejcą pomalujcie całość cienko matowym lakierem, a dopiero potem farbą. Ja o tym zapomniałam i w rezultacie świeża bejca zabarwiła nieco mój obrazek na lekko różowy kolor. Ostatecznie efekt zaakceptowałam - ale nie był on zamierzony.
Jak widzicie, nie malowałam szczególnie starannie, celowo pozostawiałam niedomalowane miejsca; w zagłębieniach przy obramowaniu przeciągnęłam pędzlem  szarym kolorem.


Następnie środek pokryłam ponownie biała farbą przy pomocy gąbki, pozostawiając widoczny szary kolor wokół obramowania (jak widzicie używam zwykłych kuchennych gąbek, co prawda brudzę przy tym ręce, ale wydają mi się wygodniejsze i są oczywiście tańsze niż te fachowe).


Po wyschnięciu obrazek przetarłam papierem ściernym - teraz nabrał bardzo "starego" wyglądu. Wydarłam z serwetki motyw dziewczynki i przykleiłam klejem do decoupage. Mój sposób na klejenie - klej pod spód, na to serwetka, mocno ją dociskam i dopiero wtedy smaruję klejem po wierzchu.


Tak wyglądał obrazek po przyklejeniu motywu. Wyraźnie widać, gdzie kończy się serwetka, a przecież nie o to nam chodzi.


Aby dobrze wtopić postać dziewczynki w tło, wyrównałam kolor na krawędziach serwetki gąbeczką i biała farbą. W sumie już na tym etapie obrazek wyglądał nieźle, ale postanowiłam go urozmaicić dodatkowymi efektami.


Najpierw przy pomocy stempla i tuszu dodałam w tle wzór pisma. Miękki stempel silikonowy przyciskałam bezpośrednio palcami (bez użycia specjalnego bloczka), co spowodowało, że mój wzór odbił się niedokładnie i miejscami był zatarty - efekt jak najbardziej zamierzony.


Nie obeszło się też bez moich ulubionych białych kropeczek. żrobiłam je maczając pędzel w rozwodnionej farbie i uderzając w niego palcami nad obrazkiem tak, aby farba się rozpryskiwała.


Na koniec przykleiłam dekorację z wygrzebanych w szufladzie różnorodnych kwiatków. Aby kwiatki trochę ujednolicić i "postarzyć" posmarowałam je po wierzchu najpierw szarą, a potem biała farbą.

I voila - praca skończona. Mój słodki, romantyczny obrazek mógł zakwitnąć wiosennie na półce nad kominkiem. Mam nadzieję, że mój kursik jest w miarę czytelny i się Wam spodobał :)

Pozdrawiam Was seredecznie

http://retrodrobiazgi.blogspot.com/



Ramka kwadratowa 22x22  Bejca wodna do drewna Daily ART, brązowa, 120 ml  Farba akrylowa Daily ART, 001 Biała, 120 ml  Farba akrylowa Daily ART, 007 Czarna, 120 ml Klej do decoupage Daily ART, matowy, 120 ml  Lakier do decoupage matowy Daily ART, 120 ml  Serwetka - Vintage 1

Dodatkowo w poszukiwaniu stempli, tuszów i kwiatków możecie zajrzeć do działów:

.

7 komentarzy:

  1. Rewelacja, świetny z Ciebie nauczyciel

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudo! Kenicznie muszę zrobić! WOW!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy obrazek wyszedł z tym motywem :)
    A stemple z napisami dodały urok całej pracy

    OdpowiedzUsuń
  4. Kursik rewelacyjny :) Efekt końcowy rewelacyjny - obrazek jest uroczy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :)